SPÖKEN?

.. eller vad ska man säga.. ?
-
Ni vet väl kanske allt som har hänt här förut? Har skrivit om det en del gånger. Gitarrer som spelar av sig själv, lådor som flyger rätt ut, folk som går i hallen, man hör röster utanför när man är inne på toaletten fast man är ensam hemma, kranar som börjar spola av sig själv och en hel del mer.
-
I veckan så börjades det igen. Jag och Keela låg och sov och helt plötsligt så vaknade jag av att Keela satt och morrade. Hörde då att det tok-ringde på dörren. Liksom "ring-ring-ring-ring-ring-riiiiing". Och eftersom jag var bakfull och inte orkade med folk så låg jag bara kvar i sängen i väntan på att personen skulle tröttna och gå. Men den slutade aldrig. I typ 5 min stod där och höll på. Så tillslut gick jag upp för att kolla vem idioten var. Men Precis när jag kollade ut i kikhålet, så slutade det plötsligt plinga och ingen var där..?
Och igår natt typ halv 3 när Johan var ut på en nattrond med hunden och precis gick igenom porten in i själva huset så hörde han hur någon med klackskor gick ner för första trappan. Och länge lät det, men ingen kom ner..? + att det var en söndagsnatt liksom.  Vem fan är ute och stapplar
med klackskor mitt i natten?
-
Har aldrig tänkt på det förrän Johan sa det, men väldigt ofta så hör man faktiskt klackskor som går i trappan, och går runt i själva trapphuset. Att någon liksom går runt hur länge som helst, men liksom kommer ingen vart. För porten ut öppnas aldrig. Man bara hör stegen. Och det är alltid på väldigt konstiga tider.
Typ 4-5 på morgonen kan man vakna av det,  eller mitt i natten på typ en tisdag eller söndag liksom.. ?!
I klackskor dessutom. Ja alla vet ju hur det låter.
-
Har tänkt förut liksom "men vafan äre här? hur svårt ska det vara att gå ut???" För stegen hörs läääääääänge och högt, men som sagt. Dom går aldrig ut igenom porten. Den hör man alltid när den öppnas, eftersom vi bor vägg i vägg med den. Tänkte på skoj bara att det kanske kunde vara något typ av spöke det också, men haha.. Vem vet. Kanske är något psyko som går runt i nätterna med 15 cm klackar och inte vet vart han ska.
-
Jaja.. Rädd blir jag inte. Kanske blir sen när vi inte har Keela kvar längre, haha. Om det börjar hända massa skit när jag är ensam hemma på nätterna och Johan jobbar natt så kanske jag skulle skita ner mig men.. Tycker ändå det är ganska spännande och kul. Eftersom jag inte har varit med om något riktigt creepy förrän jag flyttade hit. Jaja, det är inte så farligt..! Just nu i alla fall. :D
Under dagtid är det ok.
Tell me, har ni varit med om något liknande .. ?



KOMMENTERA HÄR!
Postat av: malin åsenlund

Nu är jag sådär jätterandom och kommenterar igen, hittade inlägget via fb så. Men iaf, jag bor ju bredvid glagen där dom hängde folk förr. Vet inte om K har berättat något men jag och mamma har hört barn skrattat i vår hall, när jag skulle sova så hörde jag människor sitta och skratta och prata i rummet bredvid, ingen var dock där när jag gick dit. När jag var mindre så vaknade jag av att en människa hade rivit mig på bröstkorgen, de va synliga märken, jag har känt hur någon har suttit bredvid mig i min säng, den "personen" har även pustat/stönat på sidan av min mage när jag skulle sova, lite obehagligt! Terry från de okända har varit på galgberget och han sa att dom slängde liken som dom hängde vid mina grannar, och att de går en ond "kraft" över våra hus typ, sedan så har någon annan synsk varit här och han babbla på om att han såg skelett under jorden osv osv.



En natt när typ 4 vänner var här, jag hade däckat i sängen och runt 2 nånting så öppnades ytterdörren och sedan stängdes den enligt dom. två andra kompisar och deras pappor har sett en stor energigrej i skogen bakom mitt hus, dom hörde kvistar knäckas i marken pga av att nån gick där, min farbror såg en gubbe gå förbi, det var snö ute men det blev inga fotspår i snön efter honom.



Sen så har vi dehär som min kompis pappa berätta om, det var en snubbe i sabaton (tror jag) som hade bott på galgberget förr, de va han & några kompisar som hade supit till lite så skulle dom upp på galgen för skojs skull, väl däruppe så hade dom sett en man utan underkropp. vet inte riktigt om ja tror på de, men men! :-) sen så har de hänt en massa mer saker, men jag ha bott här i 16 år nu so I don't mind anymore :)

2011-06-20 @ 17:20:01
URL: http://malinasenlund.se

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0