IT WORKS

Som ni kanske såg in något inlägg under så skrev jag att jag ofta är inne på en sida där folk bland annat kan läsa av andras bilder för att hjälpa dem hitta sina bortsprungna djur, bortappade saker, stulna saker, försvunna människor osv osv. Och ja, det har hittills funkat för de allra allra flesta vad jag sett. Så skickade in 2 bilder själv..


ANYWAYS... Igår var en släkting till mig ute i skogen med sina 3 hundar. Dom sprang en bit före om kom utom synhåll. Efter ett tag kom en av hundarna tillbaka. Bara en. Och var jätterädd och till sig. Dom andra hittade dom aldrig på, trots att dom var ute hela dagen och letade. Till slut fick dom ge upp och åka hem, för att fortsätta dagen efter.

När jag fick reda på detta så sa mammsen till mig att dom var oroliga att der var varg som hade tagit dem (finns mkt varg där) eller att dom hade fallit ned i någon av skogens alla gruvhål som finns lite där och där.

Jag kom i alla fall på att jag kunde skicka in en bild på hundarna till forumet, i hopp om att någon ville hjälpa till att avläsa vad som hänt/vart dom var någonstans. Såg att folk innan mig hade fått hjälp och det hade faktiskt funkat för i princip alla som fått hjälp.

I alla fall, Jag berättade inget i förväg i inlägget jag skrev, förutom att hundarna försvann idag. (igår). Efter bara någon timme fick jag svar av en man som ville hjälpa till.

Han berättade då att han såg ett berg eller en mycket sluttande skog som var lite bergaktig, och att den ena svarta hunden hade ramlat ned i en stor spricka ed eller ett stort hål i marken och kom inte upp. Och att den andra hunden satt ovanför/brevid och vakade, för att denna inte ville lämna sin dotter ensam. Han sa även att just detta parti var ganska stenigt.

Jag skickade iväg ett sms till mamma som i sin tur berättade vad den här killen hade "sett", till ägaren av hundarna. När ägaren fick veta vad killen hade sagt så visste hon exakt vart det här var någonstans, och åkte iväg direkt på morgonen. Troligtvis hade dom då fullit ned i en av gruvhålen.

När dom kom till platsen dröjde det inte lång stund förrän dom fick se den ena hunden komma i full fart emot dom, och strax efter kommer även den andra hunden haltandes efter! 

Så den hade antagligen tagit sig upp när de hörde rösterna I guess!
Så nu är dom jätteglada för "hjälpen" eller vad man ska säga, så jag erbjöds en gratis schäfervalp till våren ;)

Haha, hur som helst så var det kul att det hjälpte till! Tänk på det ni också om ni behöver hjälp med liknande. 
Allt från borttappade saker, djur, människor. Eller om ni vill ha en bild avläst på er själv, erat djur, typ veta om dom har ont någonstans, är olyckliga/missnöjd med något, något de vill ha mer av/mindre av, eller något annat som kan va bra att veta helt enkelt. Eller bara få bekräftlese på att sånt här faktiskt fungerar! :D

Tumblr_ludaehoqit1ql7cx6o1_500_large

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0