ELVIS, THE EARLY YEARS

Yeye, låg uppe och kollade på film igår natt. Tog mig äntligen tid att kolla på filmen "Elvis the early years". En film om Elvis i sina unga år. Enda sedan han slutade köra lastbil fram till hans comeback 1968! Det är alltså ungefär som filmen Walk the line, fast om The king of rock'n roll om man säger så.

Den kom ut 2005, och jag vet inte riktigt varför inte jag tagit mig tid att kolla på den när jag sett i princip alla andra filmer och dokumentärer med honom. Haft tanken på det i flera år nu, men har aldrig blivit av liksom. Har inte haft så höga förväntningar efter att ha läst ca 20 böcker om honom och hans liv. Och då brukar oftast filmer göra en ganska besviken, då man ska försöka få ner mer än 10 år till 3 timmar..

Menmen, filmen var överlag helt okey anyway! Inget man ser om man inte är ett Elvis-fan tror jag.. Tror den skulle bli lite långtråkig annars faktiskt. Menmen, den var rätt intressant och underhållande, då vissa repliker och händelser är exakta av det som hänt och sagts på riktigt.

Meeen.. vissa scener jag hade väntat på hade dock kortarts ner otroligt mycket och var inte alls som det beskrivts i böckerna. Men, som sagt. Att göra en film exakt efter verkliga händelser i en bok skulle bli på tok för lång för att orka kolla på, och det får man ju ha överseende med. Sedan lyckades dom även få en hyffsat lik skådespelare. Jonathan Rhys Meyers. I vissa vinklar så är han faktiskt ruskigt lik!

Några bilder och 2 klipp från filmen:

Jonathan Rhys-Meyers as Elvis Presley











(spola fram till typ 1:30 för att den ska funka..)

Tycker att dom lyckades hyffsat bra i alla fall. Det är ju endå Elvis han ska immitera.

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0