LITEN SMINKTUTORIAL

.. Haha, sådär. Äntligen tagit tag i det också.. Använde mig av en brun-look. Tänkte eftersom de passar till de flesta ögonfärger osv. Sen lite höst-aktigt sådär också. Dock är jag sämst på att förklara. Really. Men hoppas ni kan se ungefär hur jag gått till väga genom bilderna anyway!


1. Lägg en hyffsat ljusbrun ögonskugga över hela locket. (Kom ihåg att sudda ut) Lägg även en highlighter eller en vit ögonskugga uppe längs brynet, för att få en piggare och öppnare look.


2. Lägg nu en mörkare brun ögonskugga längs utkanten på ögongloben och sudda innåt. Efter det, så ta en svart ögonskugga och lägg längst ut på det mörkbruna och sudda även det innåt, så allting flyter ihop naturligt utan skarvar. Lägg även lite mörkbrun ögonskugga längst ut med den nedre fransraden. Kom ihåg att sudda ihop det med den övre så det ser naturligt ut.


3. Lägg en svart eyeliner över hela övre fransraden, samt nedanför den nedre. Även i tårkanalen om du pallar det. Rama in ögat så gott du kan med penseln helt enkelt.


4. Och på med mascara! Hur mycket/lite du nu vill ha. Nu tog jag även med lite silvrig
ögonskugga längst in i ögonvrån. Har du blåa ögon som jag, så framhäver du dom lite extra med just silver.


Typ klart. Inte så mycket svårare än så. Bara kladda och experimentera lite och tänka logiskt.




använde mig av detta..



KOMMENTERA HÄR!
Postat av: Anonym

snyggt sminkat! inte tyvärr lika snyggt med tråkiga bruna ögon...

2011-10-14 @ 21:49:49

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0