SMINKTIPS - EYELINER

Använder mig själv av flytande eyeliner då jag tycker det är enklast att använda sig av. Tror det är enklast för nybörjare också. Fast har även hört att eyeliner i ”kakform” (på burk med pensel) är helt okej! Använder dock mig själv av Hm's egna flytande eyeliner. Billig men minst lika bra som vilken som helst anser jag då.. Räcker länge också.

När du använder en ögonpenna är ett tips att öppna din mun lite grann och för att slappna av i ögonmusklerna. Detta gör det mycket enklare att applicera.

Innan du börjar – se till att ögonlocken inte är olljiga/krämiga. Ta din puderborste och dra några drag puder på ögonlocken. Då sitter eyelinern väldigt, väldigt mycket bättre under dagen.

Börja alltid att måla utifrån och in, då det är mer färg på penseln precis i början. Och det ska alltid vara något bredare allra längst ut. Sedan kan du dra inifrån ögonvrån och ut, utan att doppa penseln emellan.

Applicera din eyeliner så nära som möjligt och även lite på ögonfransarna för att förhindra en vit linje som lätt kan uppstå när man inte är noggrann.

 

 

Tumblr_lt4cm7kanf1qb7wj6o1_500_large

 

320575_206304556108880_100001880108802_500325_681779121_n_large

Tumblr_lsga68sffc1r2cqiio1_500_large

 


KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0