Svar på fråga #2


En till fråga,, går du i skola nu lr va gör du? alla mina kompisar tar också studenten t sommarn,, o ja har ens int börjar gymnasiet, ä typ as orolig hure ska bli me allt,, suck, tips?:/

SVAR; Jappjapp, jag går fortfarande i skolan! Skulle ha tagit studenten om två månader tillsammans med mina jämnåriga vänner. Men jag gick H&R förut, men hoppade av efter ett år, då det var ingenting för mig. Gick sen ett annat program året efter, där man kan läsa upp betyg bland annat, i fall man inte vet vad man ska söka t.ex..

Och efter många om och men, så började jag slutligen på Barn och fritids-programmet i höstas. Och det är där jag går just nu. Så kommer ta studenten 2014 tillsammans med min lillebror. Lite cute.

Angående tips, så finns det massor med alternativ. T.ex folkhögskola. Var rätt inne på det själv ett tag, tills jag bestlutade mig att ta tag i gymnasiet ändå. Finns massor med bra folkhögskolor då man bara behöver plugga 1-2 år, sen har man ett giltigt "gymnasiebetyg" trots att man inte gått gymnasium.
Finns även massa olika typer av arbetskurser som är på något år, beroende på vad man vill bli, + konvux m.m.

Finns många andra alternativ förutom gymnasium!



KOMMENTERA HÄR!
Postat av: Josefin Haugen

Jag går på folkhögskolan. Man får läsa klart dem ämnena som man behöver ha klart. Så det kan ta allt från en termin till 3 år. Jag läser som sagt på distans, är så himla skönt. Vi får några uppgifter på söndag - måndag i varje ämne. och sen så ska det vara klart fredag - söndag. Riktigt skönt att göra allt genom datorn :) Plus att man själv får välja vilken fart man vill arbeta i 25% 50% 75% eller 100%. Jag kör 100% och jag tycker att det är rätt så slappt :P

2012-04-18 @ 16:51:07
URL: http://jossehaugen.blogg.se/

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0