KOM IGEN NU, VILKEN?

Ah som sagt har jag ju en koifish på ryggen som inte är klar än. Ska på med fjäll + färg och skuggning nästa månad. Meeen jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken färg. Behöver massa smakråd känner jag. Lade upp denna bild på facebook tidigare idag och rösterna blev verkligen 50/50.. :( 

Gillar den orange-gul-skuggade just för att det känns mer naturell eller vad man ska säga. Gillar att den är mörk med mycket skuggor och inte bara en stor färgbomb liksom.. Iofs skulle man kunna göra något liknande av den blåa också om man nu vill det..

Och den turkosa färgskalan gillar jag, just för att jag alltid varit svag för just turkos. Mums. Känner dock att det kan vara knepigt att matcha kläder osv till den + att det kanske blir för skrikigt/för mycket i längden..? Den kommer ju att synas i princip hela tiden när man har linne, speciellt på sommaren. Plus att turkos passar bra till mitt svarta hår + till mina ljusblåa ögon, haha! (om man nu kan tänka så..?)

Just nu lutar det som sagt mest åt den orangea varianten. Men hinner nog ändra mig ska ni se.. Den blåa färgen är också jävligt grym. Vad tror ni? Hjälp mig alltså!! :O


Orange/blå?

(
Ska jag göra den blåa, så blir det nog att göra en mörkare variant med mer skarpare skuggor i fjällen osv, typ som i den oranga)


KOMMENTERA HÄR!
Postat av: saara

eftersom att du redan är så¨himla mörk med mycket smink , svarta kläder och svart hår osv så kommer det vara mycket snyggare med turkos. annars kommer hela du bli liksom lite för mörk, tror lilla jag. Det går ju att skugga mer på den turkosa än vad det är gjort på bilden. Så att det inte blir en färgbomb utan bara blir riktigt snygg liksom! plus att matcha till kläder är mycket lättare om du har turkos än om du har orange. Och kom ihåg hur kontrasten kommer bli till huden. Du som är ganska solbrun (hehe brun utan sool <3 <3 <3 ). Den kommer knappt synas alls om du tar orange för den kommer smälta för bra in med huden. Då kommer den efter ett tag bara se plain och vardaglig ut. Iställer för ascool med snygga färger som det blir lite mer kontrast av till huden.

Jaa. Det var nog allt. Puss min fisröv

2012-01-20 @ 15:41:11
URL: http://badtrash.blogg.se/
Postat av: mmmichelle

Hehe, ja det kanske du har rätt i Sara. Får pimpa till den lite så den inte blir så ljus och barnslig bara. Mer skuggor o mörkt :D

2012-01-20 @ 16:11:42
URL: http://storstarksnygg.blogg.se/
Postat av: sara

ja precis :D tror snarare liksom att du kommer tröttna på orange än på snyggturkos!

2012-01-20 @ 22:52:06
URL: http://badtrash.blogg.se/
Postat av: alexandra

De högra färgerna blir snyggt till din ögonfärg/hårfärg osv! :)

2012-01-21 @ 19:19:45
URL: http://typpalexandra.blogg.se/

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0