SVAR PÅ FRÅGA / ricinolja


emma om RICINOLJA - 2 VECKOR:
märkte du om det gjorde så hårfärgen försvann fortare ? färgar själv håret så nyfiken för jag vill testa oljan=)     

SVAR: Att håret växer snabbare är det i alla fall inget snack om..! :D Dock var det många som hade skrivit innan att dem varit med om att oljan dragit ur hårfärgen ur håret. Speciellt på mörkhåriga. Och ja, testade i någon månad eller två jag också. Och måste nästan hålla med om det tyvärr.. Eller så kanske man får den känslan just för att håret växer mer än vanligt under en kort tid = därav mera utväxt. Men absolut värt att testa en burk eller två. Är ju ändå inga stora pengar det handlar om. Hehe.


Här är en bild på mitt hår efter att ha använt ricinoljan i ca 2-3 veckor.. Vet inte om det verkligen är utväxt eller hårfärg som dragits ut. Någon skön blandning kanske. Hade ju endast oljan i hårbotten, så svårt att svara på det.

EDIT: En kompis som också använder ricinoljan och färgar håret svart precis som jag, har efter att använt oljan ett tag också märkt att färgen dragits ut håret. Hennes hår som annars är kolsvart är nu endast svart i längderna, medans hon är mörkbrun uppe på huvudet. Men man får väl prioritera lite. Tycker själv längden är det viktigaste.. Håret kan man alltid färga sen.

KOMMENTERA HÄR!
Postat av: U know who...

Eftersom du inte märkt så mycket på ditt hår my friend så kan ju jag säga hur mitt påverkats ;) : På mitt hår dras de ju ur, så för mig är det mörkmörkmörk brunt (på huvet) och svart nertill. Men gör inte mig så mkt eftersom de funkar så j*vla bra !! Å färgen kan man ju fixa när som helst, just nu är längden viktigast ;) Så, där har din läsare ett till svar om hon nu vill läsa de.... Men , du Michelle messar eller kommenterar på min blogg hur du tycker att jag ska göra med mitt lilla hår-dilemma :) Pusspårree<3

2012-01-26 @ 22:24:42
URL: http://peachpeace.blogg.se/

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0