Bloggfrågor..

01. Hur länge har du bloggat?
Två år snart.. :)
02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga? Tyckte faktiskt det var skitlöjligt innan jag valde att prova på det själv! Haha, sen kan man ju blogga av olika anledningar + på helt olika sätt.
03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Förälskad är väl fel ord. Men en blogg jag snabbt fann intresse för var Kissies, och varför tänker jag inte svara på.
04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Skrev skitdåligt och osammanhänganden. Man kanske var lite av en fjårtiz också.
05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Runt 50-60 st.. Nästan inga storbloggar faktiskt. Kanske läser just din blogg..? ;)
06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Oj, de flesta är väl rätt ytliga skulle jag nog säga.. Typ 90% iaf..
07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Min pojkvän, mina föräldrar och de flesta av alla mina vänner läser mig blogg nästan jämt, så jag antar att dom finner det intressant på ett eller annat sätt i alla fall.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ingen som sagt något annat i alla fall.
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Mja, vet inte. Tänker man i stora hela, så är bloggen rätt ytlig, och jag skriver bara om det jag vill dela med mig av. Finns sjukt mycket mer jag vill skriva om, men som jag kanske inte vill dela med mig av till andra.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Vissa alldeles för starka åsikter jag har, sex och politik.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Mja, till en början hade jag bloggen låst, och skrev helt för mig själv och egen skull. Sedan valde jag att öppna den och låta de som ville, läsa. Men strävar heller inte efter att få fler besökare än vad jag har just nu.
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Man kan få lite insikt i personens liv, och en liten (extremt liten) blink av hur människan är som person, men man kan absolut inte lära känna en människa genom en blogg, då det finns så mycket mer.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Beror på av vilken anledning man bloggar och hur man gör det. Så, ja. I vissa lägen kan det säkert bli det.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? Brukar inte få negativa kommentarer.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Tror inte det faktiskt.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Att folk lätt kan få fel uppfattning om dig, då det är svårt att uttrycka sitt rätta jag genom endast text. + att folk tror dom känner dig utan och innan tack vare en blogg typ.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? Ja, det tror jag. Ingen aning faktiskt.. tänker köra på som vanligt bara.
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? Än så länge så tycker jag nog att det är det sista alternativet.
22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig? Hum, vet inte. Kul grej och skitbra tidsfördriv. + att jag gillar att skapa.. sen blev det väl lite som en ny värld som öppnade sig när man började själv.
23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? Haha, betytt och betytt.. Beror på helt vilken blogg vi snackar om. Kan vara allt från inspiration, underhållning, avund, nyfikenhet osv..
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
http://listfolder.com/?p=2&id=149
Hur länge har du bloggat?
Två år i maj tror jag..? I alla fall på denna blogg. Har haft två andra innan också..
-
Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Tyckte faktiskt att hela grejen var skitlöjlig innan jag provade på det själv. Vem fan bryr sig om vad du gör efter skolan och vad du har för strumpor på dig liksom? Men sen kan man ju blogga av olika anledningar, om olika grejer och på helt olika sätt.
-
Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Förälskad är väl fel ord.. Men en blogg jag snabbt fann intresse för var Kissies, och varför tänker jag inte svara på.
-
Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Skrev skitdåligt och osammanhängande. Man kanske var lite av en fjårtiz också. Händer mer än vad man tror på två år.
-
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Runt 50-60 st.. Nästan inga storbloggar alls faktiskt. Håller dom för mig själv dock, meheh. ;)
-
Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Oj, de flesta är väl rätt ytliga skulle jag nog säga.. Typ 90% iaf.. Sen finns det väl vissa som sticker ut.
-
Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Oj vet inte.. Dessie.
-
Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Paow kanske.
-
Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Min pojkvän, mina föräldrar och de flesta av mina vänner läser mig blogg nästan jämt, så jag antar att dom finner det intressant på ett eller annat sätt i alla fall..
-
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ingen som sagt något annat i alla fall..? Haha...
-
Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Mja, vet inte. Tänker man i stora hela, så är bloggen rätt ytlig, och jag skriver bara om det jag vill dela med mig av. Finns sjukt mycket mer jag vill skriva om, men som jag kanske inte vill dela med mig av till andra.
-
Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Vissa alldeles för starka/annorlunda åsikter, sex och politik.. Frågan varför blir alldelels för lång på varje ämne för att ta upp just nu.
-
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Mja, till en början hade jag bloggen låst, och skrev helt för mig själv och egen skull. Sedan valde jag att öppna den och låta de som ville, läsa. Men strävar heller inte efter att få fler besökare än vad jag har just nu.
-
Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Man kan få lite insikt i dennes liv, och en liten (extremt liten) blink av hur människan är som person, men man kan absolut inte lära känna en människa genom en blogg, då det finns så mycket mer.
-
Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej.
-
Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Beror på av vilken anledning man bloggar och hur man gör det. Så, ja. I vissa lägen kan det säkert bli det. Finns en del exempel på det. Sen finns det ju många som vänder på steken i sista stund, typ Kissie.
-
Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Brukar inte få speciellt negativa kommentarer faktiskt.
-
Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Hmm.. nej.
-
Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Att folk lätt kan få fel uppfattning om dig, då det är svårt att uttrycka sitt rätta jag genom endast text. + att folk tror dom känner dig utan och innan tack vare en blogg typ.
-
Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? Ja, det tror jag att jag gör faktiskt. Ingen aning.. tänker nog köra på som vanligt bara.
-
Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Än så länge så tycker jag nog att det är det sista alternativet. Men kan ju ändras i framtiden.
-
Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Hum, vet inte. Kul grej och skitbra tidsfördriv. + att jag gillar att skapa och skriva.. Sen blev det väl lite som en ny värld som öppnade sig när man började blogga själv.
-
Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? Haha, betytt och betytt.. Beror på helt vilken blogg vi snackar om. Kan vara allt från inspiration, underhållning, avund, nyfikenhet osv..
-
Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Alla läsare som vill! :D
-
http://listfolder.com/?p=2&id=149

KOMMENTERA HÄR!

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0