Andra alternativ?

Funderar att sluta med p-piller. Och nej, jag har INTE planer på att skaffa kids. 
Men jag tror det är pga p-pillerna som jag ofta är nedstämd, trött, har ingen energi, är sur och irriterad för ingenting. Aldrig är glad typ. Fast jag egentligen inte har någon anledning till att inte vara det. Var ju utan p-piller ca 10 dagar för någon vecka sedan och hade då mens osv. Och DÅ var jag gladare än någonsin? Utan någon speciell anledning. Brukar väl vara tvärt om. Men ja, kan ju vara tillfälligheter.

Men hur bra är det EGENTLIGEN att stoppa i kroppen en massa piller med tillsatta hormoner som inte ska va där? Med eventuella biverkingar som ökad risk för bröstcancer (om du har anlag för det), större risk för blodproppar (pga ökad östrogen), akne, ökad aptit, fett hår, inte lika lätt att bli med barn sen (om du ätit p-piller under en längre tid), minskad sexlust, viktuppgång, humörsväningar, depression, ökad risk för livmoderhalscancer (om du äter p-piller för länge) osv osv osv osv.. 

Har ni tips på några andra alternativ? Funderat på spiral, men hört från vänner och andra bekanta att det är hemskt och gör ont som fan själv att sätta dit. Såååå...nej tack. Men några fler piller tänker jag då inte käka i alla fall. Tog mitt sista idag. Punkt.
 
 
 

KOMMENTERA HÄR!
Postat av: Linnea

Vafan sägeru kvinna !!!! du kommer sluta med en knådd i magen juuuh sätt in spiralen nu klarar du o gadda kroppen med massa tattos klarar du av en spiral sen behöveru inte tänka på saken mer på 5år!!

Svar: HAHA. Nej jag kommer INTE sluta med en knodd. Men det måste väl finnas NÅGOT annat alternativ än en läskig spiral???:O
Michelle Hedberg

2013-06-19 @ 17:25:00
Postat av: Anonym

Men människa byt till p-plåster!!! Jag hade piller först o blev astrött, gick upp i vikt osv, så bytte ja t plåster o allt försvann, nu känner ja inte mensvärk för 5 öre, o mycke smidigare, man sätter påt o har de i en vecka, byter, på me nytt osv.

2013-06-19 @ 21:57:17
Postat av: Anonym

testa p-ring. Funkar hur bra som helst

2013-06-20 @ 16:33:30

Remember that no one is anonymous on the Internet. Peddobear can see you everywhere.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0